روان شناسی

روان شناسی یادگیری،شیوه های مطالعه، مهندسی معکوس تست های کنکور

روان شناسی

روان شناسی یادگیری،شیوه های مطالعه، مهندسی معکوس تست های کنکور

با احتیاط پای سفره عقد بنشینید!

با احتیاط پای سفره عقد بنشینید!
 
نظر شما نسبت به همکاری با همسر خود در محیط زندگی و امور خصوصی یکدیگر چیست؟
 
 با علاقه تمام معتقد هستم در زمانی که استراحت لازم را در محیط خانواده انجام داده ام و همسرم هیچ گونه سستی در انجام وظایف خود نکرده است و امور مربوط به خود را کاملاً انجام داده ام با کمال علاقه به آن کمک می کنم.

آیا با کلیه شرایط مندرج در قباله های ازدواج جدید موافقند؟ در غیر این صورت با کدام یک و به چه علت مخالفید؟
 
 علاوه بر اینکه با کلیه آن ها موافق هستم، بر این اصل هستم که به عنوان تعهد کلیه مطالب این پرسشنامه قبل از ازدواج با حقیقت و صداقت کامل تکمیل و به ضمیمه قباله ازدواج در اختیار همسرم قرار گیرد تا مادام العمر به آن وفادار بمانم و هیچ گاه فراموش نکنم و تغییر رویه نادرستی انجام ندهم و در این رابطه احساسات و مقایسه با دیگران و اصطلاحاً چشم و هم چشمی را منطقی نمی دانم و توان و آینده نگری خود را ملاک قرار می دهم.

تحصیلات شما در چه رشته و تا چه پایه ایست؟ و بعد از ازدواج علاقه مندید به آن ادامه دهید؟
 
 من دارای مدرک فوق دیپلم ساختمان در رشته تأسیسات ساختمانی هستم و بی علاه نیستم که اگر امکانات تحصیل برایم فراهم باشد بعد از ازدواج با نظر همسرم به آن ادامه دهم و در رشته های جدید جهانی مطابق با سن و علاقه ام پیشرفت کنم.

نظر خود را در مورد حجاب و واژه بدحجابی بنویسید؟
 
 حجاب را به چادر نمی دانم و در تمام زمینه ها حجب و حیا را مایه افتخار خود می دانم و از بی بند و باری و مواردی که پایه های زندگی را متزلزل نماید متنفرم.

لطفاً به نکات مثبت و منفی فرهنگ غربی اشاره کنید و در صورت امکان به ذکر علت آن بپردازید.
 
 به پیشرفت و ترقی و تعالی در کلیه زمینه های علمی و آزادی های فردی و اجتماعی آنها معتقد هستم ولی از هر نوع دیدگاه های مخرب و فحشا و بی بند و باری های جاری در جامعه غربی متنفر و بیزارم.

نظر شما نسبت به مهریه و تعهدات قبل از ازدواج چیست؟
 
 در صورتی که همسرم به مواردی که در این پرسشنامه جواب داده عمل نماید و واقعاً معتقد باشد اهمیتش بیشتر از هر نوع مهریه است ولی مهریه یک سنت و ضابطه می دانم و مقدار آن را در حد توان و توافق که مطابق با حقیقت باشد در راستای یک زندگی سازنده صلاح می دانم و از مهریه هایی که فقط به منظور فخر فروشی و برتری تعیین می گردد متنفرم.

در بدو ازدواج میزان وابستگی شما نسبت به خانواده ی خود تا چه حدی است؟ و کلاً در روابط خانوادگی نظریه کدام یک شرط اساسی است. همسر یا خانواده خود؟
 
 بدیهی است که در بدو شروع زندگی وابستگی نسبی به خانواده خود دارم ولی معتقد هستم زمانی که احساس و اطمینان کامل در زندگی مشترک خود پیدا کنم باید در کلیه زمینه ها مشورت نمایم و به مرور خود را مستقل کنم و مزاحمتی برای دیگران در این رابطه به وجود نیاورم و بیشتر از ضرب المثل دوری و دوستی استفاده کنم.

حاصل مطالعات و نظر خود را نسبت به مسائل جنسی ذکر کنید.
 
 این موضوع خود یک نیاز فطری است و انکار آن عدم نیاز به زندگی مشترک است و به نظر من قبل از انجام ازدواج باید با همسر انتخابی خود دقیقاً و بدون حیا و شرم در این مورد گفت و گو شود و اضافه می نمایم عشق مظاهر مختلف دارد و یکی از آن ها تمایل است.

آیا اگر قبل از ازدواج زن و مرد همدیگر را ندیده باشند برودت معنوی خواهد داشت؟
 
 بهترین و شایسته ترین نوع ازدواج باید با مطالعه قبلی صورت پذیرد و به نظر من با توجه به پاسخ منطقی و وجدانی به سؤالات مذکور اقدام شود و ازدواجی که بدون رؤیت و مصاحبت زوجین صورت پذیرد، به هر طریق ممکن غلط به نظر می رسد.

در نظر مردم عادی ازدواج نامناسب ازدواجی است که زن و مرد از لحاظ رتبه اجتماعی با هم شبیه نباشند آیا تصور شما نیز همین است؟
 
 به نظر من رتبه های اجتماعی هم در رابطه با انتخاب همسر باید در نظر گرفته شود ولی تمایل و احساسات و اصطلاحاً درک خواسته های منطقی اولیه اساس کلی را تشکیل می دهد.
منبع:نشریه راه کمال- شماره 30

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد